close

آخرین اخبار از تحریم های آمریکا علیه ایران


اجاره ساعتی انواع خودروهای لوکس بدون ضامن


اجاره ویلای ارزان فقط با 50 تومن


اجاره ویلا

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به مجموعه فرآیند هایی که جهت جذب و حفظ مشتری از طریق اینترنت صورت می گیرد، گفته می شود. در اجرای این نوع از بازاریابی اهداف باید مشخص باشد و سپس وب سایت یا اپلیکیشنی مناسب از جهات مختلف مانند طراحی و برنامه نویسی منطبق با این اهداف تهیه کرد. در بازاریابی اینترنتی تعیین اهداف بسیار حائز اهمیت است از جمله این اهداف می توان به ترغیب بازدیدکنندگان از وب سایت به تماس تلفنی و سفارش محصول، دریافا خدمات، دانلود کاتالوگ شرکت، دانلود نسخه رایگان یک نرم افزار، عضویت در وب سایت و ... اشاره کرد.

مراحل بازاریابی اینترنتی

مرحله اول: اولین مرحله که در بازاریابی اینترنتی می بایست انجام دهید ایجاد یک وب سایت یا اپلیکیشن حرفه ای مطابق با اهداف از پیش تعیین شده است.

مرحله دوم: افزایش ترافیک وب سایت یا اپلیکیشن با بازدید کنندگان و مخاطبان مرتبط می باشد. در مرحله دوم بازاریابی اینترنتی دو روش بازاریابی اینترنتی درون گرا و برون گرا مطرح است. در بازاریابی اینترنتی درون گرا تلاش اصلی در راستای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت است اما این امر بدون انجام تبلیغات و با ارائه اطلاعات مفید و سودمند به کاربران انجام می گیرد. البته بازاریابی برون گرا نیز می تواند ترافیک وب سایت را بالا ببرد ولی این کار همراه با صرف هزینه و انجام تبلیغات می باشد. از دیگر روش های بازاریابی اینترنتی می توان به تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا تبلیغات بنری، تبلیغات در نشریات، تلویزیون، حضور در نمایشگاه ها و ... اشاره کرد که همه این فعالیت ها هزینه زیادی در بر می گیرد. اما در بازاریابی اینترنتی درون گرا فرایند افزایش بازدیدکننده از طریق روش هایی همچون، سئو، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی در رابطه با کسب و کار صورت می گیرد.

مرحله سوم: در این مرحله شما می بایست فعالیت هایی انجام دهید که بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری بالقوه و بالفعل تبدیل شود.

مرحله چهارم: این مرحله از بازاریابی اینترنتی اندازه گیری است. یعنی می بایست نحوه این تبدیل ها را اندازه گیری کرد. گاهی باید جانمایی المان ها در صفحات، طراحی و موارد دیگر را تغییر دهیم تا بتوان میزان این تبدیل ها را افزایش دهیم. یکی از روش هایی که برای بهبود تبدیل ها استفاده می شود تست دو بخشی یا تست A/B است.

مرحله پنجم: این مرحله آخرین مرحله بازاریابی اینترنتی می باشد که تمام فعالیت ها باید در جهت حفظ مشتری و ترغیب آن ها برای خرید مجدد انجام شود. همواره احتمال خرید مجدد یک مشتری که قبلا از وب سایت شما خرید کرده است بیشتر است. شیوه هایی چون بازاریابی ایمیلی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ... می تواند برای تشویق مشتریان برای خرید مجدد مناسب باشد.

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی اینترنتی و تکنیک های مفید آن به وب سایت ما مراجعه نمایید.


ن : رضا راد
ت : پنجشنبه 10 آبان 1397
تلویزیون سری M سامسونگ یخچال و فریزر
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.